
استراتژی کسب و کار (سه دوره آموزشی-۲۴جلسه)
پکیج جامع استراتژی کسب و کار شامل سه دوره آموزشی تخصصی بوده که توسط اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاههای مدیریت تهران تهیه و تنظیم شده است. استفاده از پژوهشهای دانشگاهی و علمی و تحقیقات گسترده ایرانی و بین المللی در تهیه این دوره های ارزشمند به خوبی به چشم می خورد.
البته محتوای این دوره ها مطابق با نیاز بازار کار طراحی شده است و به شیوه ای آموزش داده شده تا برای هر نوع کسب و کاری مناسب و کاربردی باشد. از دیگر ویژگیهای این پکیج، جامعیت مباحث آن است که سبب می شود شما با هر دانش و تخصصی از آن بهره مند شده و آموزشهای آن را به اجرا درآورید.
با استفاده از این سه دوره، ضمن تسلط به استراتژی کسب و کار و سازمانی، می توانید استراتژیهای تجاری خود را با به خوبی طراحی و تنظیم کرده و موفقیت سازمانتان را محقق نمایید.
اسامی دوره های استراتژی کسب و کار :
۱-تفکر استراتژیک
لازمه موفقیت،داشتن تفکری استراتژیک است؛ دقیقا همانند یک استراتژیست.اما داشتن تفکر استراتژیگ یک فرآیند است و باید مهارتهای آن را یاد بگیرید و به درستی به کار ببندید.
این دوره آموزشی به شما کمک می کند تا این مهارت های ضروری را بیاموزید و در آن ماهر شوید.
در این دوره آموزشی می آموزید :
- -تفکر استراتژیک چیست و وجه تمایز متفکران استراتژیک چیست
- -چگونه می توان به یک تصویر کلان از موضوعات دست یافت؟
- -اهداف استراتژیک چیستند و چگونه تعیین می گردند؟
- -نحوه تعیین روابط، الگوها و روندها برای کسب موفقیت چیست؟
- -چگونه باید اقدام ها را انتخاب و اولویت بندی کرد و به موفقیت رسید؟
با تسلط بر فرآیند تفکر استراتژیک و تمرین مهارت آن، به یک متفکر استراتژیک تبدیل خواهید شد.همین حالا یک سرمایه گذاری سودآور را شروع کرده و گزینه خرید را انتخاب کنید…
تعداد جلسات: ۸ جلسه
۲-تحلیل استراتژیک کسب و کار
شما در این دوره آموزشی، به صورت گام به گام یاد میگیرید چگونه به یک تحلیلگر استراتژیک کسب و کار تبدیل شوید.
استراتژی با بحث در مورد اهداف شروع میشود و اهداف، طبیعتاً از مأموریت شرکت به دست میآیند، اما اهداف نمیتوانند در خلأ ایجاد شوند. آنها برآیند تحلیل مستمر محیط خارجی و قابلیتهای درونی سازمان هستند، هر چند برخی ممکن است فکر کنند که همه چیز از اهداف سرچشمه میگیرند، اما حقیقت این است که افراد اجرایی، اهداف را بر اساس آن چه امکان پذیر است و با توجه به محیطی که باید منابع و قابلیتهایشان را در آن به کار گیرند شکل میدهند.
برای مثال «گروه صنعتی گلرنگ» خود را متعهد به اهداف عددی سالیانه کرده است. ۳۰ درصد رشد یا بهتر. این اهداف مشخص، به صورت شانسی تعیین نشدهاند، آنها محصول بینش مدیران و سرپرستانی هستند که قابلیتهای شرکت و بازاری را که در آن فعالیت میکنند، میشناسند. آنها این اهداف را از طریق شناخت از محیط خارجی و داخلی تعیین کردهاند.
تعداد جلسات: ۹ جلسه
۳-رموز پیاده سازی موفق استراتژی
سخن مدرس دوره: این دوره آموزشی حاصل تجارب ارزشمندی است که در این سالها کسب کرده و به کار بردهام. همیشه تلاش کردهام از آخرین اطلاعات و مطالعات روز نیز باخبر شده و آنها را با مشاهدات و تجربیاتم مقایسه کنم. باید قبول کنیم این دانش و این نوع برنامهریزی هنوز در کشورمان به خوبی جا نیافتاده است، اما شاهد تلاشهای بیشماری در سالهای اخیر بودهام. رموز عنوان شده برای پیادهسازی موفق استراتژی در شرکتها و سازمانهای ایرانی، بسیار کاربردی و بعضاً آسان است.
همگی به خوبی میدانیم این اعتقاد که برگزیدن استراتژی صحیح میتواند موجب برتری یک شرکت بر رقبای آن شود، تصور غلطی است. واقعیت آن است که استراتژی نیمه کمتر لیوان است. در بسیاری از موارد، شکست استراتژیها به دلیل ضعف استراتژی نبوده؛ بلکه به دلیل پیاده سازی بد و نادرست استراتژی بوده است.
در طول این سالها برای بیش از ۱۰ صنعت بزرگ کشور برنامهها و سندهای استراتژیک تهیه کردم. بعضی از مدیران با تمام وجود به لزوم استفاده از آن ایمان داشته و برای اجرای آن تلاش کردهاند و بعضی دیگر نیز به جای زیبای خود در قفسه کتابخانهها رفته و خاک خوردند. در چند سال اخیر کمتر تمایل به تهیه برنامههای استراتژیک داشته و خواستهام این بوده است که به عنوان عضوی از تیم در فرایند اجرای آن نیز حضور داشته باشم.
امیدوارم این رموز را به کار برده و بتوانید گامهای استواری در جهت خودکفایی و پیشرفت روزافزون کشور عزیزمان بردارید.
تعداد جلسات: ۷ جلسه
دیدگاه ها